Avukat Kimlik Kartlarında son gün 30 Haziran!
Tarih: 14.06.2011 | Okunma Sayısı: 7343










AVUKAT KİMLİK KARTI VE BAROKART SİSTEMİNE ENTEGRE AKILLI KART BASIM YÖNERGESİ

AMAÇ

Madde 1. Bu yönerge, Türkiye Barolar Birliği tarafından düzenlecek olan Avukat Kimlik Belgesi

ve BaroKart sistemine dahil akıllı kartların üretim, tahsis ve kullanım esaslarını belirlemek amacı

ile hazırlanmıştır.

KAPSAM

Madde 2.Bu yönerge, Avukat Kimlik Belgesi, Avukat Stajyeri Kimlik belgeleri ile meslek

mensuplarının çalışanları, Baro personeli, Barolar tarafından uygun görülen kişilere ve meslek

mensuplarının bakmakla yükümlü oldukları kişilere verilecek BaroKart sistemine dahil akıllı kartlar

ve kimliklerin üretim, tahsis ve kullanım esaslarını düzenler.

DAYANAK

Madde3.1136 Sayılı Avukatlık Kanunu 9.maddesi ile Avukatlık Kanunu Yönetmeliğinin

13.maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

AVUKAT KİMLİK KARTI

Madde 4.Avukat Kimlik Kartı Türkiye Barolar Birliği tarafından, aşağıda kabul edilen tasarıma

gore basılır.

Madde 5.Tasarım

Madde 6.Baro levhasına kayıtlı, Türkiye Barolar Birliğinde sicil kaydı olan avukata 1136 sayılı

Avukatlık Kanunu’nun 9.maddesi uyarınca Avukat Kimlik Belgesi yukarıda belirlenen tasarım ile

Temaslı smart çip, temassız smart çip ve hi-co manyetik şerit barındıran üzerinde Türkiye Barolar

Birliği tarafından onaylanmış Hologram ve diğer görsel güvenlik araçları bulunan dual Interface

Akıllı karta basılarak verilir.

AVUKAT STAJYERİ KİMLİK KARTI,

Madde 7.BaroKart sistemine dahil olacak olan Avukat Stajyeri Kimlik Belgesi talep eden Baro’ya

Türkiye Barolar Birliği tarafından, aşağıda kabul edilen tasarıma gore akıllı kart üzerine basılır.

Madde 8.Tasarım

Madde 9.Yukarıda belirlenen tasarım ile Temaslı smart çip, temassız smart çip ve hi-co manyetik

şerit barındıran dual Interface BaroKart sistemine dahil akıllı karta Türkiye Barolar Birliği tarafından

basılarak Avukatlık Staj Yönetmeliği’nin 26.maddesi uyarınca düzenlenen Avukat Stajyeri Kimlik

Belgesi, staj listesine yazılan Avukat Stajyerine Barosunca verilir.

BAROKART

Madde 10.BaroKart’lar tiplerine göre Türkiye Barolar Birliği tarafından, aşağıda kabul edilen

tasarımlara göre üretilir.

Madde 11.Tasarım

PERSONEL KART KATİP KART

AİLE KART MİSAFİR KART

HAKİM KART SAVCI KART

ADLİYE PERSONEL KART

Madde 12. Yukarıda belirlenen tasarım ile Temaslı smart çip, temassız smart çip ve hi-co manyetik şerit barındıran dual Interface BaroKart sistemine dahil akıllı karta Türkiye Barolar Birliği tarafından talep eden Baronun logosu ve Ünvanı basılarak verilir.

BAROKART TİPLERİ VE VERİLME KOŞULLARI

Madde 13. BaroKart aşağıdaki tiplerde ve özelliklerde Türkiye Barolar Birliği tarafından temin edilir.

BARO ayrıca bir kart ile BAROKART sistemine entegre olamaz. Sadece Türkiye Barolar Birliği,

BAROKART markalı ve özellikli kartların üretim hakkına sahiptir.

Başvuru

Madde 14. Avukat Kimlik Kartı ve BaroKart başvuruları Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen güvenliği sağlanan web tabanlı uygulama üzerinden on-line olarak gerçekleştirilir. Uygulamada kart tiplerine göre zorunlu olarak istenen bilgiler, başvuru sahibi ya da görevli baro personeli tarafından doldurulur.

Madde 15. Kart üretimi için BARO başvuruları onaylar ve kartlar üretilerek tercih edilen teslimat şekli

ile gönderilir.

Kartın Teslimi

Madde 16. Avukat ve Stajyer Avukat Kimlik Belgeleri ve diğer Barokart tipleri başvuru sahibinin

tercihine göre ilgili BARO’ya gönderilerek baro tarafından “Teslim Formu” doldurularak imza

karşılığında kart hamiline teslim edilir ya da başvuru sahibinin ücretini ödemesi koşulu ile Kimlik

Tespiti yapacak kurye ile adresine teslim edilebilir.

Ücretler ve Ödeme

Madde 17. Avukat Kimlik Kartı, Avukat Stajyeri Kimlik Kartı ve Barokart tipleri için Türkiye Barolar

Birliği Yönetim Kurulunun belirlediği bedel üzerinden Kart ücreti barolardan alınır. Baro, bu ücret

üzerine kendi yönetim kurulu tarafından verilen kararla ek hizmet ücreti ekleyerek satış yapabilir.

Kartın Geçerlilik Süresi

Madde 18. İş bu yönerge kapsamındaki her türlü kimlik ve akıllı kart 5 (beş) yıl süre ile geçerlidir.

Avukat Stajyerlerine verilecek BaroKart Sistemine dahil kimlik kartlarının süresi ise staj süresi ile

sınırlıdır. Bu süreler Türkiye Barolar Birliği Yönetim Kurulu tarafından değiştirilebilir.

Kart Tiplerine Göre Yetkilendirme

Madde 19. Avukat Kimlik Belgesi, Avukat Stajyeri Kimlik Belgesi ve BaroKart’lar aşağıdaki yetkiler ile verilecektir.

Kart Tipi Adliye Kartlı Geçiş Sistemi

Kredi Yükleme Ödeme

Hizmet Alanı Giriş

Sosyal Tesislerde Geçerlilik

Sıramatik Dış Sistem İşlemleri

SİSTEM İŞLEYİŞİ

Kredi Yükleme İşlemleri

Madde 20.BaroKart’a kredi, BARO tarafından Nakit, Kredi Kartı ve Sanal POS ile internet üzerinden yüklenebilecektir. Yüklenen Kredi sistemde BARO’nun tahsil ettiği toplam BaroKart  Parası olarak değerlendirilecektir. BaroKart hamili her baroda kredi yükleme işlemi yapabilecektir.

Harcama İşlemi

Madde 21.BaroKart üzerinden harcama işlemi, BARO tarafından BAROKART uyumlu POS Ödeme Noktası ile yapılacaktır. BARO’nun POS Ödeme noktalarında yapılan harcama işlemi iade edilen BaroKart Parası olarak değerlendirilecektir. BaroKart hamili her baroda harcama işlemi yapabilecektir.

Kapı - Kartlı Geçiş Sistemleri

Madde 22.BaroKart ile uyumlu Turnike Sistemlerinden geçiş yetkisine sahip kart ile geçiş işlemine izin verilecektir. Turnike Sistemleri LCD ekran ile donatılmış olacak ve geçiş sırasında kart hamilinin resmini geçiş sırasında kolluk kuvvetlerinin görebileceği şekilde gösterecektir.

Sıramatik Sistemleri

Madde 23.BaroKart ile uyumlu Sıramatik Sistemlerinden öncelikli sıra alınabilecektir.

Hizmet Alanları – Kartlı Geçiş Sistemleri

Madde 24.BaroKart ile uyumlu kapı kontrol ünitelerinden kart hamilinin yetkileri ile geçiş

yapılabilecektir. Geçiş kayıtları ile ilgili her Baro rapor alabilecek, yetkilendirme yapabilecektir.

TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ YÜKÜMLÜLÜKLERİ

Kayıtların Güvenli olarak Tutulması

Madde 25.BaroKart Sistemi ile ilgili bütün kayıtlar (Ödeme / Yükleme / İndirim /Dış Sistem

Entegrasyonları / Terminal / Kart Bilgileri / Geçiş Sistemleri Kayıtları) BİRLİK Bünyesinde kurulu ve yüksek güvenlikli alanda, Bilgi güvenliği esas alınarak hazırlanan sistemler bünyesinde tutulacaktır.

Gelir Paylaşımının Sağlanması

Madde 26.Dış Sistemler ile entegrasyonlar Türkiye Barolar Birliği tarafından yapılacaktır.

Madde 27.BaroKart’ın yapılan sözleşmeler doğrultusunda dış sistem entegrasyonları üzerinde elde ettiği gelirler, Türkiye Barolar Birliği’nin sistemi işletmek için gerekli masraflar için öngöreceği

komisyonu düşmesinin ardından, BAROLAR arasında dış entarasyonu bahse konu Baro’ya bağlı

Avukatların kullanım oranına göre paylaştırılacaktır. Bu paylaşım, koşulları TBB Yönetim Kurulu

tarafından belirlenecek kurallar doğrultusunda uygulanacak ve barolara ödemeleri her üç ayda

bir Türkiye Barolar Birliği tarafından yapılacaktır.

BAROLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

Başvuru

Madde 28. BARO personeli başvuru sırasında alınan belgeleri sisteme tarayarak yükleyecektir.

Madde 29.Başvuru sırasında ücretler, internet üzerinden kredi kartı ile ödenmemiş ise Baro

tarafından tahsil edilecektir.

Teslimatı

Madde 30. Türkiye Barolar Birliği tarafından Baroya gönderilen Kimlik Belgeleri, yüz yüze kimlik

tespiti yapılarak bizzat kimlik sahibine imza karşılığında teslim edilecektir.

İHTİLAFLAR

Madde 31.Muhasebe kayıtlarında olabilecek ihtilaflar, Türkiye Barolar Birliği kayıtları esas alınarak çözülür.

İTİRAZLAR VE GİDERİLMESİ

Arızalı Kart İtirazları

Madde 32.BAROKART üretimi Kalite Kontrol Standartları çerçevesinde yapılmasına karşın, her

teknoloji ürününde de olabileceği gibi Kullanıcı hatası olmadan bozulma ya da üretimden

kaynaklanan hatalara karşı garantili olacaktır.

Madde 33.Bu yönerge kapsamında basılan akıllı kartların garanti süresi 2 (iki) yıldır.

Madde 34.Kullanıcı hatası tespiti Türkiye Barolar Birliği tarafından üreticiye yaptırılacak ve Arızalı

olduğu beyan edilen her kart için ayrıntılı bir rapor hazırlattırılacaktır. Garanti Kapsamına giren

kartlar ücretsiz olarak yeniden üretilecek ve BARO’ya ulaştırılacaktır. Garanti kapsamı dışında arıza tespit edilen kartlar için İmha süreci başlatılacak ve Ücreti karşılığı yeniden basıma gönderilecektir.

İşlem İtirazları

Madde 35.İşlem itirazları, Türkiye Barolar Birliği’ne yada kartın bağlı bulunduğu Baro’ya

yapılabilecektir. Ek.3 de bulunan İşlem İtiraz Formu doldurularak, yada BaroKart On-Line İşlem

Merkezinde bulunan İşlem İtiraz formu doldurularak İşlem itirazı yapılabilecektir.

Madde 36.İşlem itirazları ile ilgili inceleme Türkiye Barolar Birliği tarafından teknik olarak yapılacak,

teknik bir sorun bulunmaz ise işlemin yapıldığı POS noktasında inceleme başlatılacaktır. Tespit

edilen duruma gore İşlem iptali yada gerekli açıklama kullanıcıya verilecektir.

YÜRÜRLÜLÜK

Madde 37.Bu yönerge, Türkiye Barolar Birliği Yönetim Kurulu kararı tarihi olan 24/10/2010 tarihinde yürürlüğe girer.

YÜRÜTME

Madde 38.Bu yönerge hükümleri Yönetim Kurulu tarafından yürütülür.
 
Not: Yeni Kimlik Belgesi Alacak Meslektaşlarımız 
    1 Adet Kimilk Fotokopisi
    Flash Bellege veya CD ye Atılmış Cübbeli Fotoğraf (Erkekler İçin Kravat Zorunludur) 
    Kimlik Bedeli 25.00 Tl. dir.
Yeni Kimlik Almak isteyen Meslektaşlarımız Baromuz Memuru Mehmet Tahir KAYMAK' a müracaat edebilirler.
 
 
 
 
    
 
24.11.2024
AV. MELİH EFE
BARO BAŞKANI

© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.