AMAÇ
Madde 1. Bu yönerge, Türkiye Barolar Birliği tarafından düzenlecek olan Avukat Kimlik Belgesi
ve BaroKart sistemine dahil akıllı kartların üretim, tahsis ve kullanım esaslarını belirlemek amacı
ile hazırlanmıştır.
KAPSAM
Madde 2.Bu yönerge, Avukat Kimlik Belgesi, Avukat Stajyeri Kimlik belgeleri ile meslek
mensuplarının çalışanları, Baro personeli, Barolar tarafından uygun görülen kişilere ve meslek
mensuplarının bakmakla yükümlü oldukları kişilere verilecek BaroKart sistemine dahil akıllı kartlar
ve kimliklerin üretim, tahsis ve kullanım esaslarını düzenler.
DAYANAK
Madde3.1136 Sayılı Avukatlık Kanunu 9.maddesi ile Avukatlık Kanunu Yönetmeliğinin
13.maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
AVUKAT KİMLİK KARTI
Madde 4.Avukat Kimlik Kartı Türkiye Barolar Birliği tarafından, aşağıda kabul edilen tasarıma
gore basılır.
Madde 5.Tasarım
Madde 6.Baro levhasına kayıtlı, Türkiye Barolar Birliğinde sicil kaydı olan avukata 1136 sayılı
Avukatlık Kanunu’nun 9.maddesi uyarınca Avukat Kimlik Belgesi yukarıda belirlenen tasarım ile
Temaslı smart çip, temassız smart çip ve hi-co manyetik şerit barındıran üzerinde Türkiye Barolar
Birliği tarafından onaylanmış Hologram ve diğer görsel güvenlik araçları bulunan dual Interface
Akıllı karta basılarak verilir.
AVUKAT STAJYERİ KİMLİK KARTI,
Madde 7.BaroKart sistemine dahil olacak olan Avukat Stajyeri Kimlik Belgesi talep eden Baro’ya
Türkiye Barolar Birliği tarafından, aşağıda kabul edilen tasarıma gore akıllı kart üzerine basılır.
Madde 8.Tasarım
Madde 9.Yukarıda belirlenen tasarım ile Temaslı smart çip, temassız smart çip ve hi-co manyetik
şerit barındıran dual Interface BaroKart sistemine dahil akıllı karta Türkiye Barolar Birliği tarafından
basılarak Avukatlık Staj Yönetmeliği’nin 26.maddesi uyarınca düzenlenen Avukat Stajyeri Kimlik
Belgesi, staj listesine yazılan Avukat Stajyerine Barosunca verilir.
BAROKART
Madde 10.BaroKart’lar tiplerine göre Türkiye Barolar Birliği tarafından, aşağıda kabul edilen
tasarımlara göre üretilir.
Madde 11.Tasarım
PERSONEL KART KATİP KART
AİLE KART MİSAFİR KART
HAKİM KART SAVCI KART
ADLİYE PERSONEL KART
Madde 12. Yukarıda belirlenen tasarım ile Temaslı smart çip, temassız smart çip ve hi-co manyetik şerit barındıran dual Interface BaroKart sistemine dahil akıllı karta Türkiye Barolar Birliği tarafından talep eden Baronun logosu ve Ünvanı basılarak verilir.
BAROKART TİPLERİ VE VERİLME KOŞULLARI
Madde 13. BaroKart aşağıdaki tiplerde ve özelliklerde Türkiye Barolar Birliği tarafından temin edilir.
BARO ayrıca bir kart ile BAROKART sistemine entegre olamaz. Sadece Türkiye Barolar Birliği,
BAROKART markalı ve özellikli kartların üretim hakkına sahiptir.
Başvuru
Madde 14. Avukat Kimlik Kartı ve BaroKart başvuruları Türkiye Barolar Birliği tarafından belirlenen güvenliği sağlanan web tabanlı uygulama üzerinden on-line olarak gerçekleştirilir. Uygulamada kart tiplerine göre zorunlu olarak istenen bilgiler, başvuru sahibi ya da görevli baro personeli tarafından doldurulur.
Madde 15. Kart üretimi için BARO başvuruları onaylar ve kartlar üretilerek tercih edilen teslimat şekli
ile gönderilir.
Kartın Teslimi
Madde 16. Avukat ve Stajyer Avukat Kimlik Belgeleri ve diğer Barokart tipleri başvuru sahibinin
tercihine göre ilgili BARO’ya gönderilerek baro tarafından “Teslim Formu” doldurularak imza
karşılığında kart hamiline teslim edilir ya da başvuru sahibinin ücretini ödemesi koşulu ile Kimlik
Tespiti yapacak kurye ile adresine teslim edilebilir.
Ücretler ve Ödeme
Madde 17. Avukat Kimlik Kartı, Avukat Stajyeri Kimlik Kartı ve Barokart tipleri için Türkiye Barolar
Birliği Yönetim Kurulunun belirlediği bedel üzerinden Kart ücreti barolardan alınır. Baro, bu ücret
üzerine kendi yönetim kurulu tarafından verilen kararla ek hizmet ücreti ekleyerek satış yapabilir.
Kartın Geçerlilik Süresi
Madde 18. İş bu yönerge kapsamındaki her türlü kimlik ve akıllı kart 5 (beş) yıl süre ile geçerlidir.
Avukat Stajyerlerine verilecek BaroKart Sistemine dahil kimlik kartlarının süresi ise staj süresi ile
sınırlıdır. Bu süreler Türkiye Barolar Birliği Yönetim Kurulu tarafından değiştirilebilir.
Kart Tiplerine Göre Yetkilendirme
Madde 19. Avukat Kimlik Belgesi, Avukat Stajyeri Kimlik Belgesi ve BaroKart’lar aşağıdaki yetkiler ile verilecektir.
Kart Tipi Adliye Kartlı Geçiş Sistemi
Kredi Yükleme Ödeme
Hizmet Alanı Giriş
Sosyal Tesislerde Geçerlilik
Sıramatik Dış Sistem İşlemleri
SİSTEM İŞLEYİŞİ
Kredi Yükleme İşlemleri
Madde 20.BaroKart’a kredi, BARO tarafından Nakit, Kredi Kartı ve Sanal POS ile internet üzerinden yüklenebilecektir. Yüklenen Kredi sistemde BARO’nun tahsil ettiği toplam BaroKart Parası olarak değerlendirilecektir. BaroKart hamili her baroda kredi yükleme işlemi yapabilecektir.
Harcama İşlemi
Madde 21.BaroKart üzerinden harcama işlemi, BARO tarafından BAROKART uyumlu POS Ödeme Noktası ile yapılacaktır. BARO’nun POS Ödeme noktalarında yapılan harcama işlemi iade edilen BaroKart Parası olarak değerlendirilecektir. BaroKart hamili her baroda harcama işlemi yapabilecektir.
Kapı - Kartlı Geçiş Sistemleri
Madde 22.BaroKart ile uyumlu Turnike Sistemlerinden geçiş yetkisine sahip kart ile geçiş işlemine izin verilecektir. Turnike Sistemleri LCD ekran ile donatılmış olacak ve geçiş sırasında kart hamilinin resmini geçiş sırasında kolluk kuvvetlerinin görebileceği şekilde gösterecektir.
Sıramatik Sistemleri
Madde 23.BaroKart ile uyumlu Sıramatik Sistemlerinden öncelikli sıra alınabilecektir.
Hizmet Alanları – Kartlı Geçiş Sistemleri
Madde 24.BaroKart ile uyumlu kapı kontrol ünitelerinden kart hamilinin yetkileri ile geçiş
yapılabilecektir. Geçiş kayıtları ile ilgili her Baro rapor alabilecek, yetkilendirme yapabilecektir.
TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Kayıtların Güvenli olarak Tutulması
Madde 25.BaroKart Sistemi ile ilgili bütün kayıtlar (Ödeme / Yükleme / İndirim /Dış Sistem
Entegrasyonları / Terminal / Kart Bilgileri / Geçiş Sistemleri Kayıtları) BİRLİK Bünyesinde kurulu ve yüksek güvenlikli alanda, Bilgi güvenliği esas alınarak hazırlanan sistemler bünyesinde tutulacaktır.
Gelir Paylaşımının Sağlanması
Madde 26.Dış Sistemler ile entegrasyonlar Türkiye Barolar Birliği tarafından yapılacaktır.
Madde 27.BaroKart’ın yapılan sözleşmeler doğrultusunda dış sistem entegrasyonları üzerinde elde ettiği gelirler, Türkiye Barolar Birliği’nin sistemi işletmek için gerekli masraflar için öngöreceği
komisyonu düşmesinin ardından, BAROLAR arasında dış entarasyonu bahse konu Baro’ya bağlı
Avukatların kullanım oranına göre paylaştırılacaktır. Bu paylaşım, koşulları TBB Yönetim Kurulu
tarafından belirlenecek kurallar doğrultusunda uygulanacak ve barolara ödemeleri her üç ayda
bir Türkiye Barolar Birliği tarafından yapılacaktır.
BAROLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Başvuru
Madde 28. BARO personeli başvuru sırasında alınan belgeleri sisteme tarayarak yükleyecektir.
Madde 29.Başvuru sırasında ücretler, internet üzerinden kredi kartı ile ödenmemiş ise Baro
tarafından tahsil edilecektir.
Teslimatı
Madde 30. Türkiye Barolar Birliği tarafından Baroya gönderilen Kimlik Belgeleri, yüz yüze kimlik
tespiti yapılarak bizzat kimlik sahibine imza karşılığında teslim edilecektir.
İHTİLAFLAR
Madde 31.Muhasebe kayıtlarında olabilecek ihtilaflar, Türkiye Barolar Birliği kayıtları esas alınarak çözülür.
İTİRAZLAR VE GİDERİLMESİ
Arızalı Kart İtirazları
Madde 32.BAROKART üretimi Kalite Kontrol Standartları çerçevesinde yapılmasına karşın, her
teknoloji ürününde de olabileceği gibi Kullanıcı hatası olmadan bozulma ya da üretimden
kaynaklanan hatalara karşı garantili olacaktır.
Madde 33.Bu yönerge kapsamında basılan akıllı kartların garanti süresi 2 (iki) yıldır.
Madde 34.Kullanıcı hatası tespiti Türkiye Barolar Birliği tarafından üreticiye yaptırılacak ve Arızalı
olduğu beyan edilen her kart için ayrıntılı bir rapor hazırlattırılacaktır. Garanti Kapsamına giren
kartlar ücretsiz olarak yeniden üretilecek ve BARO’ya ulaştırılacaktır. Garanti kapsamı dışında arıza tespit edilen kartlar için İmha süreci başlatılacak ve Ücreti karşılığı yeniden basıma gönderilecektir.
İşlem İtirazları
Madde 35.İşlem itirazları, Türkiye Barolar Birliği’ne yada kartın bağlı bulunduğu Baro’ya
yapılabilecektir. Ek.3 de bulunan İşlem İtiraz Formu doldurularak, yada BaroKart On-Line İşlem
Merkezinde bulunan İşlem İtiraz formu doldurularak İşlem itirazı yapılabilecektir.
Madde 36.İşlem itirazları ile ilgili inceleme Türkiye Barolar Birliği tarafından teknik olarak yapılacak,
teknik bir sorun bulunmaz ise işlemin yapıldığı POS noktasında inceleme başlatılacaktır. Tespit
edilen duruma gore İşlem iptali yada gerekli açıklama kullanıcıya verilecektir.
YÜRÜRLÜLÜK
Madde 37.Bu yönerge, Türkiye Barolar Birliği Yönetim Kurulu kararı tarihi olan 24/10/2010 tarihinde yürürlüğe girer.
YÜRÜTME