Doğu Karadeniz-Batum Turu
Tarih: 21.06.2012 | Okunma Sayısı: 1589

YEŞİLİN BİNBİR TONU, HIRÇIN DALGALARI, DAĞ GÖLLERİ,  KEŞF   ETMENİZİ BEKLEYEN YAYLALARIYLA… HORONU… KEMENÇESİ…TULUM NAĞMELERİYLE… MISIR EKMEĞİ… MIHLAMASIYLA   KARADENİZ-BATUM TURU

12 TEMMUZ SAAT 21:00 DE YOLA ÇIKILACAKTIR

1.GÜN:13 TEMMUZ 2012 –CUMA : SÜMELA MANASTIRI- AYASOFYA KİLİSESİ- ATATÜRK KÖŞKÜ -TRABZON

Cuma Sabah saatlerinde Gümüşhane’nin en nezih otellinde açık büfe kahvaltımızı alıyoruz. Tarihi ipek yolu üzerinde bulunan ve Farsça anlamı beş köy olan Hamsiköy’de yeşilin bin bir tonunu göreceğimiz Zigana Dağı aşarak Maçka ilçesi üzerinden Altındere Milli Parkını takiben Türkiye’nin ve bölgenin en önemli manastırlarından olan Sümela Manastırı’na (Panagia Sumela) ulaşıyoruz. MS 375-395 tarihleri arasında inşa edildiği tahmin edilen yapıda uzun bir dönem süren restorasyondan sonra belirli bölümleri ziyarete açılan Manastır’ı geziyor ve rehberimizden önemli bilgileri alıyoruz. Manastır gezimizin ardından Manzara tepesinden Sümela Manastırını son kez fotoğraflıyoruz. Öğle yemeğimizi almak üzere Köftesi ile Ünlü Akçaabat ilçesine gidiyoruz. Yemek sonrasında 4000 yıllık bir geçmişe sahip Trabzon ( TRAPEZUS) Şehir merkezi turumuza İstanbul’daki Ayasofya Kilisesinin küçük bir benzeri olan ve Gürcü, Bizans ile Türk Mimarisin eşsiz harmanlaması olan ve Kutsal Bilgelik anlamına gelen  (HAGIA SOPHIA) Ayasofya Kilisesi ile başlıyoruz. Rehberimizin anlatımları eşliğinde Freskleri, Kabartmaları ve Kilisenin Bahçesindeki Tarihi Eserleri gördükten sonra Trabzon El Sanatlarının en güzel örneklerini teşkil eden Kazaziye, Telkari, Trabzon Hasır Sanatı ile ilgili bilgilerimizi Ali Bey’de alıyoruz. Ayasofya’dan ayrılıyor ve Trabzon’un en güzel seyir tepesi olan Soğuksu Mevkiindeki; Dönemin İtalyan Barok Mimarisinde yapılmış olan Atatürk Köşküne varıp geziyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Trabzon’daki otelimizde.

2.GÜN:14 TEMMUZ 2012 –CUMARTESİ: UZUNGÖL-RİZE-FIRTINA VADİSİ-AYDER YAYLASI

Sabah otelde alacağımız açık büfe kahvaltının ardından Uzungöl’e doğru yol alıyoruz. Sürmene ve Solaklı Vadisini takip ederek Hapsiyaş ( Kiremitli) Köprüsünün panoramik olarak görülmesi. Dernekpazarı¸ Çaykara (KADAHOR) ¸ Taşkıran üzerinden Uzungöl’e varıyoruz. Muhteşem manzaralar eşliğinde 1090 m. yüksekliğindeki Uzungöl Yaylası (Şarah Köyü) ve Uzungöl'ün eşsiz doğasında serbest zaman. Öğle yemeğinin alınması sonrasında Uzungöl’den ayrılıyor Rize’ye hareket ediyoruz. Rize bezi hakkında bilgiler almak üzere tahta tezgâhlı atölyeleri geziyor ve alışverişimizi yapıyoruz. Bez atölyelerinden ayrılıyor ve Rize’yi kuşbakışı göreceğimiz Rize Kalesi'nin gezilmesi. Ayder Yaylası’na hareket ediyoruz. Fırtına Vadisi’ne giriş yapıyoruz. Rehberimizin Fırtına Vadisi ile ilgili anlatımları eşliğinde yeşilin bin bir tonunu göreceğimiz Kaçkar Dağları Milli Parkı içerisinde bulunan Ayder Yaylası’na ulaşıyoruz Yaylada Kalegon mevki¸ Gelintülü Şelalesi’ni geziyor ve ciğerlerimize yayla havasını çekiyoruz. Ayder Yaylası merkezindeki gezimizi tamamlıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama yayla Otelinde .

3.GÜN: 15 TEMMUZ 2012 –PAZAR : SARP BOTANİK BAHÇESİ -KATEDRALLER -BATUM ŞEHİR TURU -HOPA

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından Sarp Sınır Kapısına hareket ediyoruz. Sarp sınır kapısında giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra zengin Gürcü kültürü ve doğasına yolculuğumuzu başlatıyoruz. Bir tarafta deniz manzarasını diğer tarafta Andrew heykelini gözümüze iliştirerek ilerliyoruz. İlk durağımız şehir merkezinden 9 km uzaklıkta bulunan, dünyanın ikinci büyük bahçesi olan tropik bitkileri ile ünlü Batum Botanik Bahçesi olacak. Öğle yemeğinin ardından programımızın Batum’daki Şehir merkezinde; tarihi Meryem Ana Katedral Kilisesi, Etnografya müzesi, tarihi Orta Cami, yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa meydanı geziyor ve İsa’nın 12 havarisinden biri olan Aziz Mathias’ın anıt mezarının bulunduğu rivayet edilen Roma döneminden kalma bir kale olan  son olarak Osmanlı döneminde yoğun olarak kullanılmış olan Gonio Apsaros Kalesini gezeceğiz.  Sarp sınırda çıkış işlemlerimizi tamamlıyor ve otelimize dönüyoruz. Akşam yemeği ve konaklama Artvin’deki otelimizde.

4.GÜN: 16 TEMMUZ 2012 –PAZARTESİ: YEDİGÖLLER -TORTUM ŞELALESİ -ÖŞK VANK MANASTIRI - ERZURUM - ELAZIĞ

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından otelimizden ve Erzurum – Elazığ’a dönüş yolculuğuna başlıyoruz. Cankurtaran Geçidinden Karadeniz’in son deniz görüntüsünü izliyor ve Çoruh Nehrini takiben Borçka Barajı üzerinden Artvin’e varış. Livana Kalesini panoramik olarak görüyor ve Artvin’i fotoğraflayacağımız seyir tepesine ulaşıyoruz. Kısa bir molanın ardından Seyir tepesinden ayrılıyor ve Su Kavuşumunu Kavşağını geçerek Yedigöller’e hareket ediyoruz. Turkuaz Renkli Göller etrafında yapacağımız yürüyüşler sonrasında fotoğrafların çekilmesi ile birlikte göl kenarında öğle yemeği molası veriyoruz. Yemek sonrası Tavşankanı çaylarımızı yudumluyor ve Tortum Şelalesine hareket. Türkiye'nin genişlik bakımından birinci, oluşumu açsından dünyanın ikinci, dünyanın en büyük 22. şelalesini geziyor ve Tortum Gölünü fotoğraflıyoruz. Pirinkayalar geçidini aşarak Tao Klarjheti bölgesinin en önemli Manastırlarından olan Aşağı ve Yukarı anlamlarına gelen, Çamlıyamaç Köyü sınırlarları içerisinde bulunan Öşk Vank Manastırını görmeye gidiyoruz. Kilisesi, üç şapeli, yemekhanesi, el yazmalarının kopya edildiği kütüphanesi ile Öşk Vank Manastırını rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Öşk Vank’tan ayrılıyor ve Uzundere (AZORT) – Tortum İlçeleri üzerinden Erzurum’a ulaşıyoruz.  Akşam yemeğini Çağ kebabı ve Kadayıf dolması şeklinde aldıktan sonra Kısa bir Erzurum şehir turunun ardından Elazığ ‘a doğru yoculuğumuzu devam ettirip turumuzu tamamlıyoruz.Bir başka Soylu Evliyaoğlu organizasyonunda sizlerle birlikte olmak üzere vedalaşıyoruz.

FİYAT TABLOSU

İki kişilik ve 3 kişilik odada kişi başı : 630 TL

İki yetişkin yanında konaklamak şartıyla çocuklara uygulanacak fiyatlar aşağıda belirtilmiştir

0-2 yaş           :  30 TL

2-6 yaş           :  390 TL

6-12 yaş          : 490 TL

NOT: Fiyatlar bir odada kalan yetişkin sayısına göre hesaplanır. Çocuk indirimleri iki yetişkin yanında kalan çocuklarda geçerlidir. Çocuk (lar) tek yetişkinin yanında kaldığında yetişkin tek kişilik oda ücreti öder. Bu durumda çocuğa indirim yapılır.

ÜCRETE DÂHİL HİZMETLER

*3 Gece yarım pansiyon konaklama

(4kahvaltı ve 3 Açık büfe veya set menü akşam yemeği)

*Lüks araçla ulaşım

*Rehberlik Hizmeti

* Seyahat Sigortası

*Sümela  Manastırı Transfer ücreti

ÜCRETE DÂHİL OLMAYANLAR

*Müze giriş ücretleri

*Öğle yemekleri, Son gün akşam yemeği ve tüm yemeklerde alınacak içecekler

Not: En az 30 kişilik katılım olması halinde gezi düzenlenecektir.

Batum'a geçmek için vize ve pasaport gerekmemektedir.

Söz konusu geziye katılmak isteyen meslektaşlarımızın 29 Haziran 2012 tarihine kadar Baro Katibi Hasan YILDIRIM'a isimlerini yazdırmaları rica olunur.

İRTİBAT İÇİN:

Av.Burak SOYLU: 0.532.421 75 00 -0.505.659 72 99

20.09.2024
AV. MELİH EFE
BARO BAŞKANI

© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.